Kontakt do nas

Marcin: 784-023-023

ak99@vp.pl

Dieta

Dieta śródziemnomorska zawiera wysoką konsumpcję oliwy z oliwek , świeżych owoców, warzyw , zbóż, roślin strączkowych, od umiarkowanego do wysokiego spożycia ryb , umiarkowane spożycie produktów mlecznych ( głównie sery, jogurty ), wina oraz niskie spożycie mięsa i produktów mięsnych .

Kuchnia Krety jest wybitnym przykładem zasad tej diety , która słynie z wielkiej degustacji prostych potraw ze świeżych składników i dużej ilości oliwy z oliwek.

Na styl śródziemnomorski składa się także poświęcenie czasu na relaks w towarzystwie rodziny, przyjaciół i ogólnie ludzi, na których Ci zależy.

Posiłek, to nie tylko samo pożywienie, ale jest to również czas, kiedy można cieszyć się smakiem i arom Porady dla zdrowego odżywiania

Dlaczego jest tak ważne, aby przyjąć zrównoważony plan diety ?

W ostatnich latach zanotowano wzrost otyłości, co jest przyczyną chorób przewlekłych i poważnych jak cukrzyca typu II , choroby układu krążenia , nadciśnienie i niektórych nowotworów . Aby zapobiec im, jest kilka wskazówek, które szybko i łatwo pomogą nam jak lepiej i zdrowiej mamy żyć .

Zasady lepszego i zdrowszego odżywiania:

→ zwiększenie spożycia produktów roślinnych , a zwłaszcza owoców, warzyw, rośliny strączkowych , produktów pełnoziarnistych i orzechów .

→ Zmniejszenie spożycia tłuszczów , zwłaszcza tłuszczów nasyconych , które głównie występują w produktach pochodzenia zwierzęcego np. mięso. Należy wybrać nienasycone kwasy tłuszczowe, które są przeważnie obecne w produktach roślinnych i olejach takich jak olej z oliwek.

→ Przygotowanie posiłków przy użyciu mniejszej ilości soli ( 1 łyżeczka soli dziennie wystarczy, aby nie zaszkodzić sercu).

→ Zmniejszyć spożycie cukru rafinowanego ze słodyczy , ciast, ciastek, itd. Jedzenie umiarkowanej ilości raz w tygodniu może znacznie pomóc w utrzymaniu wagi .

→ Jeśli pijesz napoje alkoholowe , zmniejsz spożycie do 1 drinka dziennie dla kobiet i dwóch dla mężczyzn.

→ Śniadanie powinno odgrywać kluczową rolę w diecie . Jest najważniejszym posiłkiem dnia dla dorosłych i dzieci . Coraz więcej badań wskazuje, że ma duży wpływ do kontroli wagi oraz ma bardzo duże pozytywne oddziaływanie dla zdrowia.

→ Pamiętaj , że im bardziej kolorowe jedzenie tym lepiej np. marchew, pomidory , szpinak, cytryny , truskawki i kiwi są bardzo bogate w witaminy, minerały i przeciwutleniacze .

→ Pij dużo wody ! Woda jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wszystkie jej  zalety  jest trudno wymienić oraz jej pozytywne właściwości. Niektóre z nich to : nawodnienie skóry , regulacja temperatury ciała , wsparcie trawienia.

→ Oprócz zdrowego odżywiania , innym czynnikiem  jest aktywność fizyczna , która powinna być głównym piorytetem . Cel ten można osiągnąć na różne sposoby , np. jak codzienne spacery, jazda na rowerze, dbanie o ogród , pływanie , bieganie, taniec , itp. Najważniejsze jest to, aby zacząć coś robić w kierunku zwiększenia aktywności.

9 porad zdrowego odżywiania:

 

1 . Unikaj smażenia . Głównie korzystaj z grilla lub piekarnika .

 

2 . Wymień masła lub margaryny na Oliwę z Oliwek Extra Virgin.

 

3 . Przed gotowaniem wybierz chude części mięsa i usuń widoczny tłuszcz .

 

4 . Jeśli przepis zawiera śmietanę , spróbuj przygotować ją z mleka i jogurtu o niskiej zawartości tłuszczu .

 

5 . Użyj dużo ziół i przypraw do przygotowywanej potrawy . W ten sposób można zminimalizować użycie soli.

 

6 . Gdy chcesz używać jaj w kuchni , zamiast 1 jajka, użyj 2 białek jaj .

7 . Potnij warzywa na duże kawałki . W ten sposób zachowają większość witamin i minerałów. W przeciwnym razie , warzywa będą utleniać się szybko i stracą dużą część swoich cennych składników.

 

8 . Gotować należy w temperaturze poniżej 180 ° C. Wyższe temperatury mogą być odpowiedzialne za tworzenie rakotwórczych związków .

 

9 . Staraj się unikać podgrzewania potraw . Odgrzewania żywności niszczy wartościowe składniki żywnościowe , takie jak witaminy i minerały.